söndag 3 augusti 2008

Pissjobb och raggningsförsökskanin.

I fredags jobbade jag min första sena kväll på hur länge som helst. Och inledningsvis vill jag bara säga att jag ser framemot att börja jobba tidigt till hösten. Här kommer en liten dialog mellan mig och en kille på tåget.

Han: Är du singel?
Jag: Nej.
Han: Jo, jag vet att du är singel.
Jag: Okej, tack för den.

Jag går vidare och lutar mig lite för att se en annan kille när han skickar sin smsbiljett så jag slipper stå och vänta på att det ska komma tillbaka. Jag står då med ryggen mot killen som nyss visste att jag var singel
och hör då bakom mig: Vilken fin position hon har. Slurp.

Jag suckar och gå vidare och ytterligare en fin komplimang viner genom tåget: Vicka lite mer på dina fina höfter.

Just då blir jag fruktansvärt irriterad och öppnar dörren till en hytt och slår igen den så hårt jag bara kan.

Det blir lugnt ett tag för jag försöker hålla mig ifrån den vagnen men sen måste jag gå in där igen, då står en annan kille och pissar vid dörrarna. I vanliga fall kastar jag av folk som står och pissar i tåget men jag ville förnedra honom lite så jag gav honom papper och bad honom torka upp det. And guess what? He did.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! Vad skönt!=) Kanske nåt för mej, det där jobbet?
Här får jag sällan vara bitchig. Det enda jag brukar få göra här är att ge ilskna blickar till små klåfingriga snorungar. Och dessutom, du är ju inte bitchig, du gör ju ditt jobb? =) Om jag hade vart otrevlig här hade det ju bara slutat med att jag inte säljer nånting alls :D
Fast mitt drömjobb skulle vara spärrvakt på pendeltågsstationer. Då kan jag pyssla OCH få betalt :D

Kram! Ha en bra dag!

Becka sa...

Det är verkligen det ultimata jobbet när man behöver bli av med lite ilska. Eller ja, ibland går det ut över folk som kanske inte förtjänar det, men skit i det. :D

Du borde bli spärrvakt! :D

Kram och hoppas du haft en bra dag!