torsdag 7 augusti 2008

Jag känner sådan glädje.

Idag ska jag åka till Åkersberga och vara informatör. Vår lilla bana håller på att bli upprustad och därför är trafiken avstängd. Och har varit så sedan 15 juni men det är ju bara två månader, så folk har säkert inte lärt sig var ifrån bussarna går och vilken tid.

Men det blir säkert jättekul. Säkert. Jag har däremot ingen aning vart ifrån bussarna går eller vilken tid. Absolut ingen aning. Men det är nog inte så himla svårt att ljuga ihop lite olika tider och plats.

Det pirrar lite i min mage och hjärta när jag tänker på sex underbara timmar i Åkersberga. Undrar om jag har ett par femmor i min plånbok så jag kan kissa ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är informatör varje dag på jobbet. Jag skickar folk till höger och vänster när de frågar om gator jag aldrig hört talas om. Tricket är bara att låta bensäker.

Lycka till!

Anonym sa...

Ja jag är också informatör här på mitt jobb. Eftersom jag är mitt i centrum i min glasbur så kliver alla in till mig för att växla mynt till karusellen, fråga vart toaletterna finns och om det finns systembolag eller apotek här (oftast systembolag).
Igår lånade jag ut min dator till en kvinna som skulle föra över pengar mellan konton. :D
Det är ganska kul att vara hjälpsam, man gör ju en god gärning. Och du får till och med betalt för det! :D
Lycka till! Kram!

Becka sa...

Båda, jamen det är skillnad att få vara inomhus och behöva vara utomhus. Det var kallt! Och regnit! Men folk spydde och kissade lite överallt. Det var ganska trevligt. Och det var två styckna som frågade mig något. :D Givande indeed!

Kram!